tisdag 29 januari 2008

Inlägg nr 1

Ett tag nu har jag tänkt skapa en blogg där jag ska följa hur vi fixar i vår nya lägenhet. Mycket för att dokumentera för mig själv och för att spara alla idéer på ett ställe. Jag läser en del bloggar men jag vet ingenting om hur det funkar att ha en själv. Gjorde ett försök för ca 1 1/2 år sedan i samband med bröllopet där jag la upp lite bilder som jag hade tänkt att gästerna kunde kolla efteråt, men det blev inte särskilt mycket med det. Mestadels för att jag var så kass på det här med layout men också för att jag stavar som en kråka och det därför tar hundra år att gå igenom alla ord.
Ska kolla upp lite med regler och hur man fixar en blogg och sen är det bara att tuta och köra.

Anledningen till att jag började just idag var för att jag hittade en tävling i den här bloggen http://mysteri.blogg.se/ där man kunde vinna en ny layout. Precis vad jag behöver hjälp med, nu är det bara att hålla tummarna att hon väljer mig.

Förhoppningsvis kommer jag igång snart, då blir det massor med fina bilder, har ett helt gäng sparade på datorn.

Inga kommentarer: